korreh

Alla inlägg den 13 december 2012

Av korreh - 13 december 2012 21:01

Dagen prat blir lärare!!

Så länge jag kan minnas så måste man alltid göra som lärarna säger... Men lärarna låter häldre eleverna skolka en att låta dem göra någonting annat, varför? Visa elever är väl tröttare än andra så varför inte göra något roligt av skoltiden? Man måste jobba ibland så klart men om man inte orkar en viss dag för att man är sur så låt eleven komma med förslag på en skoluppgifter eleven kan göra istället? för att låta eleven skolka är väl knappast bättre? Som matte exempel är tråkigt tycker jag så varför inte köra en gång i veckan en tävling där den eleven som jobbat bäst eller löst en viss uppgift bäst får någon liten belöning?

Idag exempel ville jag inte ut och gå som att jag varit sjuk över en vecka och det var skit kallt ute, jag kom med förslag på vad jag kunnde göra, men det dög ju så klart inte? Så istället skolkade jag... Jag fick även inte sitta inne i skolan och enligt min lärare så var jag som en bäbis och en massa fast ärligt talat så bryr jag mig inte om vad andra säger när jag har bestämt mig för en sak så har jag det. Som att jag vägrade sitta ute till jag skulle ha gympa så var jag TVUNGEN att skolka från den lektionen också.

Jag ser det som att vissa lärare får
oss ibland till att skolka i onödan!!!
Alltid en massa prat om att det är förberedning till arbetslivet men ärligt talat så ser i alla fall jag skola som skola och jobb som jobb. Jag är ungdom det är inte meningen att jag ska vara vuxen och jobba just nu! Jag har rättigheter till att bete mig som en "bäbis" ibland och när man är ungdom så borde väl alla veta att humöret kan vara väldigt olika precis som alla människor är! Alla människor är inte alltid glada och det är väl bättre att se till att elever gör något vättigt istället för att låta dom skolka hur dom vill?

Jag själv är envis, lätt för att bli arg om jag vet att jag har rätt och jag är jag PUNKT.

Av korreh - 13 december 2012 21:01

Dagen prat blir lärare!!

Så länge jag kan minnas så måste man alltid göra som lärarna säger... Men lärarna låter häldre eleverna skolka en att låta dem göra någonting annat, varför? Visa elever är väl tröttare än andra så varför inte göra något roligt av skoltiden? Man måste jobba ibland så klart men om man inte orkar en viss dag för att man är sur så låt eleven komma med förslag på en skoluppgifter eleven kan göra istället? för att låta eleven skolka är väl knappast bättre? Som matte exempel är tråkigt tycker jag så varför inte köra en gång i veckan en tävling där den eleven som jobbat bäst eller löst en viss uppgift bäst får någon liten belöning?

Idag exempel ville jag inte ut och gå som att jag varit sjuk över en vecka och det var skit kallt ute, jag kom med förslag på vad jag kunnde göra, men det dög ju så klart inte? Så istället skolkade jag... Jag fick även inte sitta inne i skolan och enligt min lärare så var jag som en bäbis och en massa fast ärligt talat så bryr jag mig inte om vad andra säger när jag har bestämt mig för en sak så har jag det. Som att jag vägrade sitta ute till jag skulle ha gympa så var jag TVUNGEN att skolka från den lektionen också.

Jag ser det som att vissa lärare får
oss ibland till att skolka i onödan!!!
Alltid en massa prat om att det är förberedning till arbetslivet men ärligt talat så ser i alla fall jag skola som skola och jobb som jobb. Jag är ungdom det är inte meningen att jag ska vara vuxen och jobba just nu! Jag har rättigheter till att bete mig som en "bäbis" ibland och när man är ungdom så borde väl alla veta att humöret kan vara väldigt olika precis som alla människor är! Alla människor är inte alltid glada och det är väl bättre att se till att elever gör något vättigt istället för att låta dom skolka hur dom vill?

Jag själv är envis, lätt för att bli arg om jag vet att jag har rätt och jag är jag PUNKT.

Av korreh - 13 december 2012 13:57

Hej hej bloggen idag har Frida och jag gjort fint för att alla på våran skola skulle kunna fika tillsammans, duktiga vi är! Vart fika sen fixade vi massa ljus och flaggor överallt.

Nu sitter jag på bussen hem
som att jag inte vill gå ut i detta piss kalla väder så försökte jag få göra annat som vi måste få klart, men nej inte fick jag det eller. Min sista lektion skulle vara gympa men fick inte vara i skolan för en lärare... Men jag tänker inte frysa sönder så därför tog jag buss 844 till mitt älskade Östervåla och hoppar över gympan istället!!

Ska hem till Sandra och Noah nu och mysa lite med dom tänkte jag sen blir det väl sova!! Puss :) <3

Presentation


Hej hej!
Du har kommit till min bloggvärld som Korreh! Här kan du läsa om min vardag och mina intressen mm...

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards